top of page

פשיטת רגל חינוכית

מאמר מתוך: עלון הקודש 11

העולם המערבי דוגל בשיטת חינוך פתוחה, איש באמונתו יחיה – זאת הסיסמא. אין מי יאמר לאדם האנושי מה תעשה ומה תפעל. שיטת החינוך הזו קיימת ברוב העולם, וגם ברוב בתי הספר בישראל.


בואו נתבונן בתוצאות של החינוך המערבי:


הנקודה הראשונית הנלמדת בבתי הספר היא מוצא האדם, צ'רלס דרווין (1809-1882), מדען וחוקר טבע בריטי, בשנת 1871, את ספרו "מוצא האדם" שבו הוא כתב במפורש שמוצא האדם והקוף הוא מאב קדמון אחד, ומפרט איך התפתחו הכלים והשפה האנושיים...


עוד העלה דרווין במחקריו כי בין המינים בטבע שורר מאבק קיום מתמיד, ובמהלכו מתרחש תהליך "הברירה הטבעית" – בו החזקים שורדים והאחרים נכחדים.


תפיסתו של דרווין הועתקה, בניגוד להשקפתו, לתחום היחסים החברתיים והיא מכונה "דרוויניזם חברתי".


על פי תפיסה זו, החברה האנושית מחולקת לגזעים עליונים ונחותים המקיימים ביניהם מלחמת קיום שבה שורד החזק והאיכותי.


תפיסה זו המראה שהאדם הוא רק בעל חי משודרג, הפועל היוצא ממנה הוא שגם כללי המשחק בעולם החי - שרק החזק שורד - חלים וקיימים גם עליו.


בסוף המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 החלה תורתו של צ'ארלס דרווין להתפשט ולהיקלט בחוגים רחבים, לעיתים בלוויית פרשנות גזענית בוטה. המלומד האנגלי פרנסיס גולטון, בן דודו של דרווין, בשנות ה-80 של המאה ה-19, הרחיב את תואריית דרווין וטבע את המונח אֵאוּגֵנִיקָה (Eugenics), שפירושה השבחת המין האנושי.


פילוספיה זו השפיעה רבות על גרמניה הנאצית בפיתוח תורת הגזע ובעיקר ביישום תוכנית T4 - אותנסיה (גרמנית: Aktion T4), מבצע גדול שנערך במהלך שלטונם של הנאצים בגרמניה (1939 – 1941), ונועד לחיסול כל ה"לא כשירים" ולדאוג ל"טיהור הגזע הארי". בתוכנית זו, שהתבססה על האידאולוגיה הנאצית הגזענית ועל עקרונות אאוגניים, רצחו הנאצים באמצעים שונים, לרבות תאי גזים, כ-90 אלף גרמנים שסבלו מפגמים גופניים, כמומים מולדים או מחלות כרוניות וכן מקשיים נפשיים. רעיונות ואמצעים שיושמו בתוכנית זו, שנוהלה על ידי הנאצים, הועתקו בשלב מאוחר יותר למבצע השמדת היהודים.


האידאולוגיה הנאצית הייתה אין לאדם חלש או פגום מה לעשות בעולם, וכפי שהיטלר עצמו כתב ב"מיין קאמפף" כי: "יש רק חרפה אחת: להביא, על אף מחלתו וליקויו של אדם, ילדים לעולם. וכבוד אחד נעלה ביותר: להימנע מעשות כן."


זוועת העולם לא נעצרה כאן, המחשבה שהאדם הוא בעל חיים טורף השתדרגה עוד במוחו הקאניבלי


של הרודן ז'אן-בֶּדֶל בּוֹקאסה אוכל האדם האפריקני.


ההיסטוריון ג'יילס מילטון מציג בספר "הערות שוליים מרתקות מן ההיסטוריה" את הדברים שבוקאסה הואשם בהם, בינהם קניבליזם, הטלת מומים, סדיזם, מעילות, ושלושים ושמונה רציחות. הקיסר לשעבר של הרפובליקה המרכז-אפריקנית, מצא את עצמו על דוכן הנאשמים בדצמבר 1986.

עדי התביעה תיארו את האכזריות המפלצתית של משטרו. אחד מטבחיו לשעבר, פיליפ לינגוויסה, סיפר שפעם הורו לו להכין לבוקאסה ארוחה מיוחדת. המנה הראשית הייתה גופת אדם שהקיסר שמר בחדר הקירור שלו.

מעשיו המזוויעים של בוקאסה – מובנים היטב על פי תאוריית דארווין, אם מוצא האדם והקוף שווים, למה שלא יתדמה בכל תהלוכותיו לבעל חיים???


הדעה האנושית לא מחייבת, היא רק גורמת איך לשכלל את הזוועה.


חז"ל הקדושים הכירו את המין האנושי וזוועתו ולכן אמרו במשנה (מסכת ידים פרק ד משנה ו) שאחת הסיבות לטומאת עצמות אדם - שלא יעשה אדם עצמות אביו ואמו תרוודות. ומעין זה אמרו בגמרא (במסכת חולין דף קכב ע"א), אמר עולא: דבר תורה עור אדם טהור, ומה טעם אמרו טמא - גזירה שמא יעשה אדם עורות אביו ואמו שטיחין.


זו תוצאה של אי חינוך – או חינוך לפי התרבות המערבית.


התרבות המערבית פשטה את הרגל, אותם הליכות והלכות ששקדו ללמדם לא החזיקו את עצמם במבחן המעשה. העם הגרמני שהיה בזמנו הנאור ביותר והמיוחד ביותר – הוכיח שעם כל נארותו הוא לא רחוק מהרודן האפריקאי בוקאסה, שניהם התנהגו כחיות טרף ללא מוסר ללא ערכים, אלא אך ורק עם אגו עצמי – אני ואפסי עוד.


תורת ישראל בכל הלכותיה והליכותיה הוכיחה את גדלותה באין ספור מקרים שקרו ויקרו, המוכיחים על שינוי תפיסת החיים וערך חיי האדם כערך קדוש ומקודש מעל הכל.


ההכרה בערך החיים כערך עליון ומרומם על הכל, נובע מהציווי האלוקי "וחי בהם" (ויקרא יח, ה), אלוקים שנתן את החיים כדי לחיות, הוא קידש את קדושת החיים בערך עליון. ואם הוא נתן את החיים לחלש לזקן או לבעל מום, אות היא שגם הוא שייך לקדושה הנצחית קדושת החיים.

כמה מצער לראות הורים שאוהבים את ילדיהם ולמרות זאת שולחים אותם ללמוד בבתי ספר שלא מלמדים על ערך החיים ותכלית החיים.


זאת הסיבה שנסיונות ההתאבדות בקרב בני הנוער לא פוחתים, כי כשאין ערך לחיים, ואין תכלית לחיים, בשביל מה לחיות.


כל הורה שאוהב את ילדיו – ורוצה את טובת חייהם, ידאג לשלוח את ילדיו למקומות טובים שמלמדים על תכלית החיים ומטרתם. רוב בתי הספר כיון מקנים מקצוע קריירה ותאוות ממון, תאוות ממון שיכולה להתעצם לרמה כזו שיעה את עורות אביו ואמו שטיחים לרגליו....


***


אחד מגדולי המדענים היהודים שלמרות שהאמין באלוקים – לא שמר תורה ומצוות היה אלברט איינשטיין.


המדען המהולל והמוערץ בפי עשרות מליוני אנשים ברחבי העולם, למרות כל מה שתרם למדע, לא קיבל את הכבוד המגיע לו אחרי מותו.


אינשטיין נפטר ב-18 לאפריל 1955 בבית החולים פרינסטון אשר בעיירה פרינסטון בניו ג'רסי. תוך שעות, העיירה השקטה הוצפה בכתבים, בגדולי המדענים  ובכלל באנשים שפשוט רצו להיות קרוב לאיש הגדול בפעם האחרונה. הפתולוג תומס הארבי שביצע את הנתיחה אחרי המוות באינשטיין, החליט לאמץ את מוחו של הגאון, במהלך הנתיחה, הוא הוציא את מוחו של אינשטיין כדי לבדוק אותו, אבל במקום להכניס את המוח חזרה למקומו בגולגולת, הארבי פשוט שם אותו במקום אחר… בצנצנת.


בשם המדע הנאור – גנב הארבי את האיבר החשוב מהמדען הגאון.


הארבי נפטר ב-2007. הוא אף פעם לא נתן את שאריות מוחו של אינשטיין - שבינתיים נחתך וחולק בין הקהילה המדעית – למשפחתו. מה שנשאר מהמוח נמצא עד היום במחלקה הפתולוגית באוניברסיטת פרינסטון.


גם מעשים אלו נובעים מאי חינוך, או מחינוך של התרבות המערבית הנאורה...

15 views0 comments

Recent Posts

See All
Red Blue Modern Breaking News Youtube Thumbnail (1280 × 600 px) (1280 × 300 px) (1280 × 60
SVG1.png

LATEST

NEWS

Be'Ezrat

HaShem

Breaking News Blog(1).png

LATEST NEWS & UPDATES
@BEEZRAT HASHEM

Breaking News Blog.png
bottom of page