top of page

"ואמרת בלבבך מי ילד לי את אלה" (ישעיהו מט, כא)

מאמר מתוך: עלון הקודש 8


אי שם בשנת 1903 במרפאה של דוקטור אדוארד בלוך...


הדלת נפתחת כמעט ונעקרת ממקומה, אשה צעירה נדחפת מפוחדת עד אימה, מראיה המוזנח משהו העיד על עניות משוועת...


משפטים חסרי פשר וגמגום בלתי פוסק "תתתתתתצציילללל אותוווווו....."


דוקטור בלוך מיהר לגשת אליה, הוא הכיר אותה את גברת קלרה, שהייתה מגיע מידי פעם למרפאתו, הוא ראה את התינוק שבידה, חיוור חלש וכמעט לא מגיב...


הוא ראה בהסתכלות מהירה, שמצבו הרפואי של התינוק לא בסדר בלשון המעטה, כבקיא ומיומן הניח את התינוק בזריזות על מיטת הטיפולים, ובזריזות אופיינית התחיל לעסות לו את רקותיו, הוציא מכיסו בקבוקון תרופתי חריף, כמה טיפות לפיו של התינוק ועיסוי נמרץ, החזירו את גוון הלחיים של התינוק לצבעם המקורי..

.

"אל תדאגי אדולף הקטן יחיה"....


דוקטור אדוארד בלוך (Eduard Bloch; ‏30 בינואר 1872 - 1 ביוני 1945) היה רופא יהודי בעיר לינץ שבאוסטריה. עד שנת 1907 היה הרופא של משפחתו של אדולף היטלר, ובהמשך הציל היטלר את חייו מתוך הכרת תודה ואף כינה אותו "יהודי אציל".


ב - 1903 טיפל בלוך באביו של היטלר, אלויס היטלר, ובהמשך גם באמו, קלרה היטלר. קלרה היטלר סבלה מסרטן, ומתה בייסורים קשים, מה שדרש לקיחת תרופות מדי יום, אשר ניתנו לה לרוב על ידי בלוך. עקב מצבה הכלכלי הקשה של משפחת היטלר באותה תקופה, עבד בלוך בתעריפים מוזלים ולעיתים אף לא לקח כסף כלל. על כך מסר לו היטלר, שהיה אז בן 18, הכרת תודה נצחית. אפילו ב -1937 שאל היטלר לשלומו של בלוך וכינה אותו "יהודי אציל".


לאחר סיפוח אוסטריה ב - 1938 הורעו תנאי חייהם של היהודים באוסטריה. בלוך כתב להיטלר מכתב המבקש עזרה, וכתוצאה העניק לו היטלר הגנה מיוחדת של הגסטפו. הוא היה היהודי היחיד בלינץ בעל מעמד כזה. היטלר הסדיר לבלוך את הגירתו לארצות הברית, וב - 1940 היגר בלוך לברונקס שבניו-יורק.


לא ניכנס לעובדה, שבעצם רופא יהודי הציל את חיית הטרף הזו, שהרג 6,000,000 יהודים מבני עמינו, וגם לא על העובדה שבעצם הצלתו של היטלר הייתה הצלתו שלו...


מה שכן נעסוק זה, מהו כוחו של מעשה קטן....


לפעמים אדם חושב, מה כבר יועיל שיחת טלפון שלי, לחבר או קרוב שאדבר איתו כמה מילים יפות וטובות על התורה ועל הקדוש ברוך הוא, מה יועיל דיסק של שיעורים או ספר תורני שאני ישלח לו, אף אחד לא יודע מה כח של מעשה קטן שמתגלגל, ובכוחו לשנות את העולם.


לפני כחמש שנים זכיתי להכיר את הרב ירון ראובן שליט"א – שיחה שהתחילה בהשגחה פרטית המשיכה בקשר מתמיד ורצוף עד היום. ורצה הבורא ברוך הוא, שנזכה לעבוד ביחד על פרויקטים גדולים. וברוך השם לפני כשנתיים הקמנו את ארגון "בעזרת השם" – ארגון נפלא שהוקם ללא מטרות רווח, אלא אך ורק להגדיל כבוד השם בעולם....


וההישגים מדהימים....


"ואמרת בלבבך מי ילד לי את אלה" (ישעיה מט, כא).


ועל כך בראש ובראשונה תודה לבורא העולם, שזיכנו להקים עולה של תורה, ולזכות הרבים.


וכמובן להורי היקרים ולהורי אשתי – שתמיד תומכים ומסייעים בכל עת ובכל שעה.


והחוט המשולש תודה וברכה לידידי היקר איש חייל רב פעלים הרב ירון ראובן שליט"א יושב ראש ארגון "בעזרת השם" שמוסר את נפשו יומם ולילה להפצת תורה ויהדות ויראת שמים, כה יתן ה' וכה יוסיף לו כח ותעצומות בבריאות איתנה, פרנסה בשפע והצלחה בכל מעשה ידיו, הון ועושר בביתו, וצדקתו עומדת לעד.


ואחרונה חביבה אודה ואברך לאשתי היקרה הרבנית שרה כחלון, שלוקחת על עצמה את כל ניהול הבית, כדי שאוכל לשקוע בתורה, ולהמשיך בזיכוי הרבים ביתר שאת ויתר עוז, כה יתן ה' וכה יוסיף לנו יחד בריאות איתנה נחת יהודית מכל הילדים, שפע ברכה והצלחה ברוחניות וגשמיות וכל טוב סלה...

53 views0 comments

Recent Posts

See All
Red Blue Modern Breaking News Youtube Thumbnail (1280 × 600 px) (1280 × 300 px) (1280 × 60
SVG1.png

LATEST

NEWS

Be'Ezrat

HaShem

Breaking News Blog(1).png

LATEST NEWS & UPDATES
@BEEZRAT HASHEM

Breaking News Blog.png
bottom of page